Tuesday, May 24, 2011

En jobbannons som andas employer branding

Något jag alltid tycker är intressant att läsa är jobbannonser. Inte så mycket för att hitta något till mig själv, utan mest för att se vad arbetsmarknaden efterfrågar just nu. Jag tycker också det är intressant att hitta exemplen som sticker ut, som talar till en på ett helt annat sätt än de vanliga varianterna, där arbetsgivaren tydligt jobbar med employer branding (som jag skrivit om tidigare här).

Jag har nog aldrig blivit gladare av en jobbannons än idag när jag ramlade över Pingdoms platsannons där de söker en bloggare.

De nämner i annonsen till exempel att de är "prylnördar och gillar shiny new things" och att man därför får välja dator och tillbehör själv. De publicerar också en bild på sin IT-kyl. Och förutom schyssta förmåner av mer vanlig karaktär bjuder de till exempel på fri Spotify Premium och 500 spänn i månaden till valfria magasin.

Jag hoppas jag ser fler jobbannonser i framtiden som vågar ange företagets eller organisationens karaktär på samma sätt, och som faktiskt spaltar upp personalförmånerna.

No comments:

Post a Comment