Saturday, January 26, 2013

Från megafon till dialog - hur gjorde vi egentligen?

Det var länge sen jag skrev här, vilket kommunikatören Ulrica Nordström på Polisförbundet påpekade när vi sågs här nyligen efter kontakt på Twitter. Hon följer nämligen min blogg utan att jag visste om det. Kul tycker jag! Men jag har upplevt att varken jag själv eller andra läser bloggar längre i någon större utsträckning. Har du samma upplevelse eller är jag helt ute och cyklar?

Istället för att blogga om hur jag gjorde för att driva igenom sociala medie-kommunikation i Kommunal kommer jag att berätta om det på ett seminarium arrangerat av Ledarinstitutet den 19 februari. Seminariet går under namnet "Vet du att du får ett nej, gör det i smyg" och har följande beskrivning:

Hur får man en gammalmodig organisation att våga gå från megafon till dialog? Hur övertygar man de rädda och hur får man de utvecklingsivriga att gå i täten? Maria Niemi, kommunikatör på fackförbundet Kommunal, berättar om sin strategi för att få Kommunal att bli en modern aktör på sociala medier. Allt började som ett riskfyllt undergroundprojekt i smyg…

Seminariet varvas mellan föreläsning och diskussion, där vi reflekterar och utbyter erfarenheter med varandra om att implementera kommunikation i sociala medier i en organisation.

Till seminariet kommer exempelvis Hyresgästföreningen, Amnesty, Polisförbundet och Vision. Anmäl dig du också så kan vi ta del av varandras strategier!

No comments:

Post a Comment